onsdag 26 maj 2010

Kreativ ateljé

Det är inte bara trädgårdar, parker och naturen som inspirerar mig! Inspiration kan jag hitta överallt! T.ex. i Viktorias och Cias ateljé här i Stallarholmen. I det gamla Gula Industrihuset, som nu har fått nytt liv igen med många butiker och företag, har de en fantastisk ateljé där Viktoria väver de vackraste trasmattor och Cia designar och syr härliga väskor och kläder. Så fort man kommer innanför dörren möts man av den kreativa stämningen, ljuvliga skapelser och underbara färgkombinationer. Alltid när jag varit på besök kommer jag hem med stor lust att få skapa själv.


Vackra vävstolar i daglig drift. Tack och lov att äkta hantverk får finnas kvar!


Matta i Rosengång. Här finns våren och försommaren komponerad: körsbärsbolm, lindblomgrönt och rabarber :)


"Vårens matta" är färdig och mycket lång. Den här har jag förälskar mig i.


Cia vid sitt stora arbetsbord med en ny kreation.


Cias vackra och rymliga väskor till fest och vardag i bakgrunden. De två mindre vävda väskorna är en samproduktion mellan väverskan och designern.


Ateljéhörna med blommig blivande skapelse.


Har man inte Mälaren i närheten kan man ha den på golvet hemma i stället ;) Själv skulle jag gärna komponera en rabatt i dessa färger. Blågrön daggfunkia, mörkgrön hasselört och blåblommande kaukasisk förgätmigej med silverbrokiga blad kanske.


Och utanför ateljén blommar bondsyrenerna och kontrasterar fint mot den gula fasaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar